Στην Ιταλία, και συγκεκριμένα στην καρδιά του γκρουπ Fiat, στο Τορίνο, η Lancia παρουσίασε την ανανεωμένη Delta με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.800 κ.εκ. και απόδοσης 200 ίππων.

Με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να στρέφουν όλο και περισσότερο την προσοχή τους στα σύνολα χαμηλού κυβισμού, εφοδιασμένα με τούρμπο, η ιταλική εταιρία έκανε την αρχή με τους κινητήρες των 1.400 κ.εκ., απόδοσης 120 και 150 ίππων, αντίστοιχα, ενώ τώρα κάνει ένα βήμα παραπάνω παρουσιάζοντας τον κορυφαίο με απόδοση 200 ίππων!
 
Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα σύνολο, το οποίο και έχει εξελιχθεί από την FTP (Fiat Powertrain Technologies), με τις τιμές να εντυπωσιάζουν και μόνο στο άκουσμα τους. 200 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ. και 32,6 χλγμ. ροπής στις 1.400 (!) σ.α.λ., είναι αριθμοί αξιοζήλευτοι. Οι επιδόσεις, σύμφωνα με τους Ιταλούς, είναι κορυφαίες, αφού τα πρώτα 100 χιλιόμετρα έρχονται σε 7,4 δλ., την ώρα που η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα! Και όλα αυτά, χωρίς περιορισμούς στην κατανάλωση, αφού σύμφωνα με τον κατασκευαστή απαιτούνται 7,8 λίτρα ανά 100 χλμ., πληρώντας και τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 5.
 
Όλα τα παραπάνω, επιτυγχάνονται λόγω της νέας τεχνολογίας Scavenging, η μεγιστοποιεί τη ροπή στις χαμηλές στροφές, βελτιώνοντας και την απόκριση στο γκάζι. Παράλληλα, η Delta 1.8 Turbojet, είναι εφοδιασμένη με την νέα, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση με μεταβλητό σύστημα απόσβεσης των αμορτισέρ, με την κωδική ονομασία Reactive Suspension System, το οποίο μειώνει τις δονήσεις και τις κλίσεις του αμαξώματος. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι η υπερτροφοδοτούμενη Delta θα εφοδιάζεται αποκλειστικά με το ολοκαίνουργια αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Sportronic, το οποίο διαθέτει 6 σχέσεις και σειριακή λειτουργία, τόσο από το τιμόνι, όσο και από τον επιλογέα στο κέντρο της κονσόλας, ενώ υπάρχουν και τρεις επιλογές λειτουργίας, normal, sport και winter.
 
Στην πράξη, ο νέος κινητήρας ανταποκρίνεται πλήρως στις υψηλές προδιαγραφές του. Η ροπή είναι το στοιχείο που κλέβει τις εντυπώσεις, όντας διαθέσιμη από πολύ χαμηλές στροφές, ενώ η όλη λειτουργία παραμένει το ίδιο γραμμική με τους μικρότερους σε απόδοση κινητήρες. Το κιβώτιο των έξι σχέσεων, αποτέλεσε ευχάριστη έκπληξη, αφού είναι όντως άμεσο στην αλλαγή είτε μικρότερης, είτε μεγαλύτερης σχέσης, χωρίς σημαντικές χρονοτριβές, την ώρα που η διαδικασία είναι απλή με τα μικρά χειριστήρια πίσω από το τιμόνι. Η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, βελτιώνει ακόμα περισσότερο τα επίπεδα άνεσης, ενώ ανεβάζει σημαντικά τα στάνταρ ασφαλείας. Στην εξαιρετική ιταλική άσφαλτο, έχεις την αίσθηση ότι υπάρχει δυνατότητα να περάσεις από μία στροφή με ακόμα περισσότερα χιλιόμετρα, και απλά όταν το παρακάνεις η έντονη υποστροφή θα σε επαναφέρει στην πραγματικότητα.
 
Η Delta με τον νέο 1.800άρη κινητήρα αναμένεται στις αρχές Ιουλίου στη χώρα μας, χωρίς να έχει ακόμα γνωστοποιηθεί η τιμή της. Πάντως, σύμφωνα με τους ανθρώπους της ελληνικής αντιπροσωπείας, αναμένεται να είναι άκρως ανταγωνιστική!_Π.Τ.