Το Uniti One είναι ένα Σουηδικής καταγωγής τριθέσιο αυτοκίνητο πόλης που μπαίνει στην πρίζα.

Η Uniti ιδρύθηκε το 2015 από μία δραστήρια ομαδα ανθρώπων του Πανεπιστημίου του Lund στη Σουηδία ως μια νεοφυής εταιρεία με στόχο «τη διερεύνηση των κοινωνικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων των σύγχρονων αυτοκινήτων». Πολύ σύντομα όμως η εταιρεία άρχισε να λαμβάνει χρηματοδοτήσεις από απλούς πολίτες της χώρες, οι οποίες συνέθεσαν την αφορμή για την οικοδόμηση μιας βιώσιμης επιχειρηματικής δομής στον κόσμο της αυτοκίνησης. Έτσι, το 2017 η Uniti κατασκεύασε ένα πρωτότυπο city-car, το One, το οποίο έτυχε υψηλής αποδοχής τόσο στη Σουηδία όσο και στη Μ. Βρετανία, όπου και πραγματοποιήθηκε η μηχανολογική – και όχι μόνο – εξέλιξή του.

Uniti One

Τι είναι το Uniti One; Ένα πρακτικό και «συμπαγές» σε διαστάσεις αυτοκίνητο πόλης για τρεις επιβάτες που μπαίνει αποκλειστικά στην πρίζα κοστίζοντας στο Ην. Βασίλειο κάτι περισσότερο από 15.100 λίρες (συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης ύψους 3.500 λιρών) στη βασική του έκδοση. Το αυτοκίνητο της Σουηδικής εταιρείας είναι σε όλες του τις παραλλαγές διαθέσιμο με έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς αποδίδοντας 68 ίππους και μέγιστη ροπή 85 Nm.

Uniti One

Η βασική του έκδοση είναι εφοδιασμένη με μια μπαταρία με ωφέλιμη δυναμικη 12 kWh, η οποία εξασφαλίζει στο One αυτονομία με μία φόρτιση της τάξης των 150 χλμ., ή εναλλακτικά με έναν συσσωρευτή των 24 kWh, που προσφέρει αντίστοιχη ελευθερία κίνησης για 300 χλμ. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, η «24άρα» μπαταρία μπορεί να ανακτήσει ενέργεια μέσω ταχυφορτιστή CCS των 50 kW για την κάλυψη μιας απόστασης μήκους 100 χλμ. σε χρόνο κάτω των 10 λεπτών. Σε οικιακή δε πρίζα των 7 kW, η εν λόγω μπαταρία μπορεί να ανακτήσει ενέργεια από το 20% της μέγιστης δυναμικής της έως το 80% σε 2 ώρες και 6 λεπτά – σε ταχυφοτιστή των 50 kW η παραπάνω διαδικασία διαρκεί μόλις 17 λεπτά.

Uniti One

Από τη μεριά της, η «12άρα» μπαταρία χρειάζεται σε οικιακή πρίζα 1 ώρα και 3 λεπτά για τη φόρτισή της από το 20% έως και το 80% και μόλις 9 λεπτά σε ταχυφορτιστή των 50 kW. Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως το συνολικό βάρος του Uniti One είναι μόλις 600 κιλά. Σύμφωνα με τους Σουηδούς, για το σπριντ από στάση έως τα πρώτα 50 χλμ./ώρα απαιτούνται 4,1 δλ. και για τα 100 χλμ./ώρα μόλις 9,9 δλ. – η δε τελική του δεν υπερβαίνει τα 120 χλμ./ώρα. Με μήκος 3,222 μ. και πλάτος 1.709 χλστ., το One έχει διάμετρο στροφής που δεν υπερβαίνει τα 7 μ. Σε ότι αφορά τα συστήματα ασφαλείας, ανάλογα με την έκδοση, το One εφοδιάζεται μεταξύ άλλων με τα Forward Collision και Lane Departure Warning.

Uniti One

Στο εσωτερικό σημείο αναφοράς είναι η κεντρικά τοποθετημένη θέση οδήγησης, η δυνατότητα μεταφοράς δύο ακόμα επιβατών στο πίσω κάθισμα καθώς και η στάνταρ ηλεκτροχρωματική πανοραμική οροφή με μεταβαλλόμενη φωτεινότητα.. Ο δε χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 155 λίτρων, τιμή που μπορεί να αυξηθεί στα 760 λίτρα μετά την ολική αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων._Χ.Α.

Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ: http://www.uniti.earth

Σχετικά με τις σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των τελών στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, πιστεύω πως...

Αποτελέσματα

Είναι άδικο γιατί τα διαθέτουν άνθρωποι με χαμηλό εισόδημα που δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα σύγχρονο καθαρότερο όχημα
100% (1 ψήφος)
Είναι σωστό μέτρο, καθώς η αυξημένη ρύπανση στις μεγαλουπόλεις έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να δοθούν σημαντικά οικονομικά κίνητρα αντικατάστασης του γηρασμένου στόλου
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να ενισχυθούν τα Μ.Μ.Μ. και υπηρεσίες τύπου car sharing για να εξυπηρετηθούν όσοι δεν μπορούν να αποκτήσουν νέο αυτ/το
0% (0 ψήφοι)
Total votes: 1
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά