27 Σεπ 2018

Volvo V60 T6 AWD: Το οδηγούμε

Το premium στέισον βάγκον της Volvo, το νέο V60, είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά και οδηγούμε την έκδοση Τ6 AWD με απόδοση 310 ίππων!

Μετά τη σειρά XC, η Volvo προχώρησε στη ριζική ανανέωση και του V60, του πολυτελούς στέισον που αποτελεί την πρόταση της εταιρείας στα πολυχρηστικά οικογενειακά αυτοκίνητα της μεσαίας κατηγορίας. Το νέο V60 είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά και στην γκάμα του περιλαμβάνονται μία σειρά από κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, καθώς και δύο εκδόσεις με υβριδικά συστήματα κίνησης Τwin Engine, με τεχνολογία Plug-in Hybrid. Οι τιμές του ξεκινούν από τις €44.928 για τον κινητήρα diesel D3 των 150 ίππων. Ακολουθούν οι εκδόσεις με τον diesel D4 που αποδίδει 190 ίππους, με τιμή από €51.324 και οι εκδόσεις με τον βενζινοκινητήρα Τ6, απόδοσης 310 ίππων, με τετρακίνηση (AWD) και τιμή από €54.648. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετούνται δύο εκδόσεις με υβριδική Plug-In τεχνολογία και τετρακίνηση (AWD): T8 Twin Engine με απόδοση 390 ίππων και T6 Twin Engine με απόδοση 340 ίππων, που θα διατεθεί λίγο αργότερα.

Η πρώτη μας επαφή με το νέο Volvo V60 έγινε με την έκδοση T6 AWD, με το μοναδικό μέχρι στιγμής βενζινοκινητήρα της σειράς. Το δίλιτρο σύνολο, που διαθέτει τόσο μηχανικό υπερσυμπιεστή, όσο και υπερτροφοδότη, αποδίδει 310 ίππους στις 5.700 σ.α.λ., και ροπή της τάξης των 400 Nm, που αποδίδονται από τις 2.200 έως και τις 5.100 σ.α.λ. Το συγκεκριμένο σύνολο συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο Geartronic των 8 σχέσεων, με τις επιδόσεις στα χαρτιά να είναι εντυπωσιακές. Για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση απαιτούνται μόλις 5,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 250 χλμ./ώρα.

Το νέο V60 βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με τo XC60 και τη σειρά 90, τη SPA (Scalable Product Architecture), με διαφοροποιημένος όμως -από τα προηγούμενα- διαστάσεις. Το μεταξόνιο είναι αυξημένο σε σχέση με εκείνο του XC60, ενώ σημαντικές είναι οι διαφορές του από τον προκάτοχό του, από τον οποίο είναι μακρύτερο κατά 13 εκατοστά. Η διαφορά είναι εμφανής με γυμνό μάτι, με τη νεότερη έκδοση να ξεχωρίζει για το μήκος της. Παρόλ' αυτά, η θελκτική του σχεδίαση, με το μακρύ καπό και το σφηνοειδές σχήμα, αποπνέει δυναμισμό και πολυτέλεια. Αντίστοιχη η εικόνα και στο εσωτερικό, με τη μινιμαλιστική φιλοσοφία που συναντάμε σε όλα τα νεότερα Volvo, να επικρατεί και εδώ. Η ευμεγέθης κάθετα τοποθετημένη κεντρική οθόνη αφής δεσπόζει στο κέντρο, ενώ διακόπτες και πίνακας οργάνων είναι “δανεισμένα” από τα υπόλοιπα μοντέλα της οικογενείας. Φυσικά, το αποτέλεσμα εκτός από σύγχρονο είναι όμορφο αισθητικά, ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι ανώτερη ποιοτικά. Η αύξηση των διαστάσεων αποτυπώνεται και στους διαθέσιμους χώρους. Έτσι, οι επιβάτες και των δύο σειρών καθισμάτων έχουν περισσότερο “αέρα” τόσο για τα πόδια, όσο και για το κεφάλι. Την ίδια ώρα, ο χώρος αποσκευών αγγίζει πλέον τα 529 λίτρα, όντας και από τους κορυφαίους στην κατηγορία. Μάλιστα, με τα αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φτάσει τα 841 λίτρα.

Όπως μας έχει συνηθίσει η Volvo, το επίπεδο εξοπλισμού είναι υψηλό, ενώ η δική μας εκδοχή διέθετε όλα τα αναβαθμισμένα συστήματα ασφαλείας, όπως το σύστημα αποφυγής εμπρόσθιων συγκρούσεων City Safety, με ενεργή υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης. Σε αυτό προσθέστε το Run-off Mitigation (αποφυγή εκτροπής από το δρόμο), το Oncoming Mitigation by braking (αποφυγή συγκρούσεων με οχήματα που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα), το Adaptive Cruise Control με σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης Pilot Assist, το Intelisafe Surround που συνδυάζεται με το σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων (BLIS), το Rear Collision Warning και το Cross Traffic Alert με αυτόματο φρενάρισμα.

Στο δρόμο, εκτός από τα βλέμματα των γύρω, το V60 κερδίζει τον οδηγό με την ποιότητα κύλισής του. Άνετο, με πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου, αποτελεί ιδανική επιλογή για μεγάλα ταξίδια. Η ανάρτηση αποσβένει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, αν και στις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων δε θα αποφευχθούν κάποιες ξερές αντιδράσεις. Ο κινητήρας των 310 ίππων διακρίνεται για την ελαστικότητα και την ισχύ του στις υψηλές στροφές. Η δύναμη δεν του λείπει σε καμία περίπτωση, χωρίς να διακρίνεται από ξεσπάσματα ισχύος. Το αυτόματο κιβώτιο Geartronic των οκτώ σχέσεων λειτουργεί υποδειγματικά μέσα στην πόλη, αν και σε συνθήκες πίεσης μας έλειψαν οι πεταλούδες χειροκίνητης επιλογής πίσω από το τιμόνι. Παρά το βάρος και το μέγεθος του, το V60 T6 με το σύστημα τετρακίνησης AWD μας εντυπωσίασε με την οδική του συμπεριφορά, αφού τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά για δημόσιο δρόμο. Ουδέτερο, φιλικό και προβλέψιμο στις αντιδράσεις του, θα υποστρέψει μόνο στο όριο και αν ο οδηγός το παρακάνει. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχετικά μικρές, και σίγουρα μπορεί να κινηθεί πολύ γρήγορα σε ορεινές διαδρομές και όχι μόνο, προσφέροντας μεγάλο αίσθημα ασφάλειας στον χειριστή. Με 310 ίππους, είναι απολύτως λογικό ότι η κατανάλωση είναι σχετικά υψηλή, αφού κατά μέσο όρο τις ημέρες που το είχαμε στη διάθεσή μας κινήθηκε στα 11 λίτρα/100 χλμ.

Το νέο Volvo V60 αοτελεί μία σύγχρονη, κομψή και ελκυστική πρόταση για την κατηγορία. Ίσως η έκδοση T6 με το σύστημα τετρακίνησης να είναι υπερβολική για τη χώρα μας, αλλά οι μικρότερες με τους κινητήρες πετρελαίου (D3 και D4), καθιστούν το όμορφο και ξεχωριστό premium στέισον βάκγον της Volvo μία εξαιρετική πρόταση._ 4Τ

Περισσότερες φωτογραφίες: