10 Αυγ 2018

Στις ε.δ. Του ράλλυ Αντίμπ με Ford Fiesta ST & DS3 Performance

Το δύσκολο δεν είναι να φτάσεις στην κορυφή, αλλά το να παραμείνεις εκεί. Πόσo μάλλον στην περίπτωση του Ford Fiesta ST, όπου πρέπει να ξεπεράσεις τον πήχη, τον οποίο έχεις ήδη τοποθετήσει ψηλά!

Ποτέ δεν κρύψαμε την αδυναμία μας στο Fiesta ST. Ο μικρός πύραυλος της Ford ήταν ό,τι πιο οδηγοκεντρικό μπορούσε να αποκτήσει κανείς στην κατηγορία μέχρι πρότινος, όντας προσιτό σε κόστος και προσφέροντας παράλληλα ισχυρές δόσεις οδηγικής ευχαρίστησης. Με την παρουσίαση της νεότερης γενιάς του Fiesta, όπως ήταν λογικό, οι περισσότεροι περιμέναμε με ανυπομονησία την κορυφαία του εκδοχή, που θα συνοδευόταν από τα χαρακτηριστικά «ST». Ωστόσο, οι ανάγκες της σημερινής εποχής και ο δρόμος που ακολουθούν οι περισσότεροι κατασκευαστές μάς είχαν προκαλέσει ένα άγχος. «Θα είναι πολιτισμένο, αγγίζοντας τα όρια του αδιάφορου και θυσιάζοντας την ευχαρίστηση στο βωμό της άνεσης και του φιλικού χαρακτήρα;» Με αυτό το ερώτημα να κυριαρχεί στο μυαλό μας μπήκαμε στο αεροπλάνο για τη Νίκαια, την ώρα που η Ε.Ξ. με τον Θ.Η. είχαν ήδη επιβιβαστεί σε ένα από τα πλοία της Superfast Ferries, στο δρομολόγιο Πάτρα-Ανκόνα, με το DS3 Performance στο γκαράζ του πλοίου.

Ναι! Η ιστορία επαναλαμβάνεται, όπως τότε, το Μάιο του 2013, όταν και πάλι με αφορμή την παρουσίαση του Fiesta ST είχαμε ταξιδέψει προς τα βουνά της Νίκαιας με το Citroen DS3 Racing και το Grande Punto Abarth esseesse, για μια άμεση σύγκριση του -τότε- νεοφερμένου ST με τον ανταγωνισμό. Πέντε χρόνια αργότερα, το ραντεβού ανάμεσα σε Fiesta και DS3 ανανεώθηκε, και μάλιστα σε διαδρομές όπου λίγες ημέρες πριν είχε ολοκληρωθεί το Ράλλυ Αντίμπ στο πλαίσιο του Γαλλικού Πρωταθλήματος.

Ίδια συνταγή, νέα υλικά!

Όταν έχεις μια ιδιαίτερα επιτυχημένη βάση, η λογική λέει ότι θα προχωρήσεις σε πολύ συγκεκριμένες κινήσεις βελτίωσης, αποφεύγοντας το ρίσκο. Στην περίπτωση των μηχανικών της Ford Performance, δεν είναι υπερβολή να αναφέρουμε ότι ξεκίνησαν σχεδόν από λευκό χαρτί, κάτι που αποτέλεσε το νέο πάτωμα της νεότερης γενιάς του Fiesta. Επάνω σε αυτόν τον ιδιαίτερο «καμβά» προσέθεσαν τις πινελιές που θεωρούσαν ως τις πλέον ενδεδειγμένες. Και αυτές μόνο λίγες δεν είναι, αφού ουσιαστικά έχουν επιλεγεί νέες λύσεις στους περισσότερους τομείς. Κατ’ αρχάς, ο υπερτροφοδοτούμενος 1.600άρης κινητήρας έχει δώσει τη θέση του σε έναν 3κύλινδρο χωρητικότητας 1.500 κ.εκ. Ο νέος αλουμινένιος υπερτροφοδοτούμενος EcoBoost άμεσου ψεκασμού αποδίδει 200 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή που αγγίζει τα 290 Nm σε ένα εύρος από τις 1.600 έως και τις 4.000 σ.α.λ.

Η πρώτη... χλωμή έκφραση έρχεται στο άκουσμα της επιλογής του 3κύλινδρου συνόλου, αφού αποτελεί ερώτημα το αν συνάδει με το σπορτίφ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το σχετικό προβληματισμό ενίσχυσε το γεγονός ότι χρησιμοποιεί τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου, βελτιώνοντας την κατανάλωση και την εκπομπή ρύπων. Στοιχεία σημαντικά σε ένα καθημερινό αυτοκίνητο, αλλά στο ST; Όταν όμως ξεφυλλίζεις το έντυπο με τις τεχνικές προδιαγραφές του σκληροπυρηνικού Fiesta και συζητάς με τους τεχνικούς της Ford Performance αναφορικά με το στήσιμο και τον τομέα της ανάρτησης, συνειδητοποιείς ότι δεν έχουν παρεκκλίνει από το στόχο τους. Η αρχιτεκτονική που έχουν επιλέξει είναι γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω. Η πρώτη σημαντική καινοτομία αφορά τα νέα ελατήρια κατανομής φορτίων, τα οποία αποτελούν πατέντα της Ford. Αυτά τα ειδικής κατασκευής ελατήρια, τα οποία έχουν το σχήμα ενός «S», ανακατανέμουν τις πλευρικές δυνάμεις που επιδρούν στην πίσω ανάρτηση κατά τη διάρκεια μιας στροφής, με αποτέλεσμα ο πίσω άξονας να έχει αυξημένη πλευρική ακαμψία. Επιπλέον, η ανάρτηση φέρει την υπογραφή της Tenneco, διαθέτοντας διπλού θαλάμου αμορτισέρ εμπρός και μονού πίσω, με τεχνολογία βαλβίδων RC1, που αποσβένουν ανάλογα με τη συχνότητα ταλάντωσης. Παράλληλα, η σκληρότητα της αντιστρεπτικής δοκού στον ημιάκαμπτο πίσω άξονα είναι της τάξης των 1.400 Nm/deg, μεγαλύτερη από οποιουδήποτε άλλου μοντέλου της Ford Performance. Τα φρένα έχουν διάσταση 278 χλστ. εμπρός και 253 πίσω, ενώ η κρεμαγιέρα παραμένει ηλεκτρική, αλλά με τελείως νέα χαρτογράφηση, η οποία, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Ford, είναι κατά 14% ταχύτερη σε σχέση με του ST200. Μία ακόμα προσθήκη, την οποία συναντάμε για πρώτη φορά στο ST, αφορά το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό της Quaife, το οποίο λειτουργεί σε συνδυασμό με το αναβαθμισμένο σύστημα Torque Vectoring Control της Ford. Αυτό είναι διαθέσιμο στην έκδοση με τον κωδικό «Performance Pack», στην οποία επιπλέον συναντάμε launch control και ένδειξη προειδοποίησης με λυχνίες για την επιλογή της επόμενης σχέσης.

Στο DS3 Performance δε συναντάμε τόσο ριζοσπαστικές καινοτομίες, με τους Γάλλους τεχνικούς να έχουν επιλέξει πιο «ορθολογικές» λύσεις. Στη νεότερη γενιά του DS3, το κυρίως πιάτο είναι ο 1.600άρης υπερτροφοδοτούμενος THP, ο οποίος αποτελεί... πασπαρτού για το γκρουπ. Κάνοντας χρήση ενός twin scroll τούρμπο, άμεσου ψεκασμού και μεταβλητό χρονισμό σε εισαγωγή και εξαγωγή, αποδίδει πλέον 208 ίππους και 300 Nm ροπής, χαρίζοντάς του εξαιρετικές επιδόσεις. Ο κινητήρας μπορεί να είναι ο ίδιος που συναντάμε στο Peugeot 208 by PS, αλλά στον τομέα της ανάρτησης οι Γάλλοι ακολούθησαν διαφορετικές λύσεις σε αμορτισέρ, ελατήρια και αντιστρεπτικές. Το αμάξωμα είναι κατά 15 χλστ. πιο κοντά στο έδαφος σε σχέση με ένα απλό DS3, ενώ τα μετατρόχια είναι φαρδύτερα κατά 26 χλστ. εμπρός και 14 χλστ. πίσω. Κερασάκι; Η παρουσία του διαφορικού Torsen, το οποίο και αναλαμβάνει να περάσει την επιπλέον ισχύ στο δρόμο.

Ακολουθώντας τις... λαστιχιές!

Αν υπάρχει ένα μέρος ιδανικό για να απολαύσει κανείς τις αρετές της οδήγησης, αυτό είναι οι ορεινοί δρόμοι της νότιας Γαλλίας. Η πλειονότητα των διαδρομών μοιάζει να έχει σχεδιαστεί από κάποιον petrolhead, με τη φύση να συμβάλλει στη δημιουργία του ιδανικού σκηνικού περιβάλλοντος. Όταν μάθαμε ότι η παρουσίαση του Fiesta ST θα πραγματοποιηθεί πάνω από την πόλη της Αντίμπ, αμέσως κάναμε τη σύνδεση. Ένα σαββατοκύριακο νωρίτερα στην ίδια περιοχή διεξήχθη το ομώνυμο Ράλλυ, το οποίο και αποτελεί ένα από τα κορυφαία του Γαλλικού Πρωταθλήματος. Το ραντεβού με τους... ξενιτεμένους είχε δοθεί στην πόλη Γκρας, και από εκεί θα ακολουθούσαμε την «μπούκλα» του 1ου σκέλους, η οποία περιλάμβανε τρεις ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 60 χλμ.

Με την άφιξή τους, η Ε.Ξ. και ο Θ.Η. εστιάζουν στο Fiesta ST, το οποίο καταφέρνει να ξεχωρίζει από τις μικρότερες εκδόσεις της σειράς, χωρίς να ξεφεύγει από τα όρια του διακριτικού. Ο εμπρός προφυλακτήρας με την κυψελωτή μάσκα και την εισαγωγή αέρα, σε συνδυασμό με τα πλαϊνά μαρσπιέ και τον πίσω προφυλακτήρα με το διαχύτη και τη διπλή εξάτμιση, αποτελούν τα κομμάτια του παζλ που διαφοροποιούν την εικόνα του. Φυσικά, δε λείπουν η αεροτομή στην τρίτη πόρτα και οι όμορφες σε σχεδίαση ζάντες αλουμινίου. Στη δική μας περίπτωση, με το κόκκινο ST να είναι εφοδιασμένο με το Performance Pack, η διάστασή τους ανέρχεται σε 18 ίντσες. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το Fiesta θα είναι διαθέσιμο και σε 5θυρο αμάξωμα, αλλά σίγουρα το 3θυρο είναι αυτό που ταιριάζει στο χαρακτήρα και αναδεικνύει τις γραμμές του. Στον αντίποδα, το DS3 είναι αντικειμενικά όμορφο. Μπορεί να μετράει αρκετά χρόνια παρουσίας στην αγορά χωρίς ουσιαστικές αλλαγές, παρά μόνο ένα διακριτικό facelift, αλλά διατηρείται φρέσκο και επίκαιρο. Η εμπρός μάσκα με τη μεγάλη εισαγωγή αέρα και τα στοιχεία χρωμίου ταιριάζει στο μαύρο φαρδύ αμάξωμα. Οι πρησμένοι θόλοι εμπρός και πίσω «γεμίζουν» από τους μεγάλους τροχούς των 18 ιντσών, αν και οι ζάντες που προεξέχουν από τα ελαστικά κινδυνεύουν στην παραμικρή επαφή με το πεζοδρόμιο. Σίγουρα το DS3 έχει στυλ και χαρακτήρα, καθώς αποπνέει δυναμισμό αλλά και πολυτέλεια, όντας πιο κοντά σε σχεδιαστική φιλοσοφία στο Mini Cooper S. Πιο ελιτίστικο, σε αντίθεση με το Fiesta ST, που δεν κρύβει τις ξεκάθαρα σπορτίφ διαθέσεις του.

Επειδή όμως τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, χωρίς πολλές κουβέντες περνάμε στο εσωτερικό του Ford. Η εικόνα είναι αντίστοιχη των μικρότερων μοντέλων της εταιρείας, με τον εξοπλισμό να είναι υπερπλήρης, διαθέτοντας όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφάλειας και συνδεσιμότητας. Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι ευχάριστος, αλλά πιο πολύ μας ενδιαφέρει επί του προκειμένου το νέο μπάκετ κάθισμα της Recaro, το οποίο προσφέρει εξαιρετική πλευρική πρόσφυση, αλλά και το τριάκτινο τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη και το λογότυπο «ST». Κάθεσαι ιδανικά, και μάλιστα πιο χαμηλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, στοιχείο που έχει ευεργετικά αποτελέσματα για τους πιο μεγαλόσωμους.

Τα πρώτα ευχάριστα σημάδια έρχονται από τη στιγμή που θα θέσεις τον κινητήρα σε λειτουργία. Το 3κύλινδρο σύνολο έχει άγρια χροιά και ο ήχος του δεν παραπέμπει σε αυτοκίνητο πόλης. Όταν μάλιστα επιλέξεις ένα από τα προγράμματα Sport ή Track, γίνεται ακόμα πιο μπάσος και έντονος, λόγω της τεχνολογίας ενεργής πεταλούδας στην εξάτμιση. Τα τρία προγράμματα οδήγησης (Normal, Sport, Track) αποτελούν ακόμα μία προσθήκη, που συναντάμε για πρώτη φορά στο Fiesta ST. Ανάλογα με την επιλογή, διαφοροποιείται η απόκριση στο γκάζι και στο σύστημα διεύθυνσης, αλλά και η εμπλοκή του συστήματος ευστάθειας, το οποίο μάλιστα μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως. Η αλήθεια είναι ότι οι διαφορές ανάμεσα στα Sport και Track είναι μικρές, σε αντίθεση με το Normal, όπου η απόκριση στο γκάζι είναι μειωμένη, ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι αρκετά πιο ελαφρύ. Έχοντας επιλέξει το πλέον ακραίο mode, το Track, διαπιστώνουμε ότι ο 1.500άρης EcoBoost δεν έχει τίποτα να ζηλέψει εξαιτίας του ενός λιγότερου κυλίνδρου. Από τις 1.500 σ.α.λ. η απόκριση στο γκάζι είναι εντυπωσιακή. Η επιτάχυνσή του μέχρι και τις 6.500 σ.α.λ. είναι ιδιαίτερα γραμμική, χωρίς κομπιάσματα, ξεσπάσματα ή υστερίες. Οι σχετικά κοντές σχέσεις μετάδοσης του χαρίζουν ακόμα περισσότερη ζωντάνια, ενώ εξαιρετική είναι και η κλιμάκωση του κιβωτίου, με τις στροφές του κινητήρα να διατηρούνται ψηλά έπειτα από κάθε αλλαγή. Ο επιλογέας δε θα σε ενθουσιάσει με την αίσθησή του, αλλά είναι σαφής, με μικρές διαδρομές, και είναι σχεδόν αδύνατο να χάσεις την επιθυμητή σχέση.

Έχοντας ολοκληρώσει την ε.δ. Γκρεολιέρ και περνώντας στη μεγάλη των 25 χλμ. προς το Κολ ντε Μπλεν, η κυκλοφορία είναι χαμηλότερη. Με τον 1.500άρη EcoBoost να μαζεύει χιλιόμετρα, τα μέτρα ανάμεσα στις στροφές μειώνονται δραματικά, και σφίγγεις τη στεφάνη του τιμονιού. Ένα χαρακτηριστικό των ορεινών γαλλικών δρόμων είναι οι μικρές ανωμαλίες του οδοστρώματος. Όσοι λάτρεις των αγώνων, θα έχουν δει βίντεο με Peugeot 205 ή 106 που ξαφνικά χάνουν το πίσω μέρος αναπηδώντας. Με το Fiesta ST θαρρείς ότι τίποτα από όλα αυτά δεν είναι ικανό να διαταράξει την ισορροπία του αμαξώματος. Με το πόδι στο πάτωμα περνάς, και η ανάρτηση απορροφάει τις όποιες ανωμαλίες, προσφέροντας τεράστια αυτοπεποίθηση στον οδηγό. Φυσικά η ρύθμισή της είναι σφιχτή, αλλά σε καμία περίπτωση δε θα σε προβληματίσει. Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του ST, οι αντιδράσεις της είναι πιο πολιτισμένες, ταλαιπωρώντας λιγότερο τους επιβάτες, χωρίς όμως να στερεί την αίσθηση που προσφέρει μια κατασκευή με σπορτίφ χαρακτηριστικά. Στις γρήγορες καμπές και τις απότομες αλλαγές πορείας ξεδιπλώνει τις αρετές που χαρακτήριζαν και τον προκάτοχό του. Άμεσο, με εξαιρετική κατευθυντικότητα, και ακόμα μικρότερες κλίσεις του αμαξώματος. Σχεδόν ανύπαρκτες, για την ακρίβεια. Απλώς σημαδεύεις και ακολουθεί την πορεία που έχεις επιλέξει. Όταν ακολουθήσει η φόρτιση του αμαξώματος για την αντίθετη φορά, ουσιαστικά αισθάνεσαι ότι είναι «ένα κομμάτι», πλαγιολισθαίνοντας ελαφρώς.

Τόσο όσο χρειάζεται για να τοποθετηθείς πριν από την είσοδο και να βρεθείς με ίσιους τροχούς στην έξοδο. Φυσικά, σε αυτό συμβάλλει και το εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης, το οποίο έχει το ιδανικό βάρος και το σωστό ζύγισμα. Δεν τίθεται θέμα ότι είναι το κορυφαίο της κατηγορίας σε αμεσότητα, ακρίβεια και αίσθηση. Τη στιγμή που θα συναντήσεις πιο κλειστή στροφή, το μπλοκέ διαφορικό της Quaife αναλαμβάνει, προσφέροντας εξαιρετικά υψηλό επίπεδο πρόσφυσης. Η λειτουργία του είναι υποδειγματική, αφού δε χαρακτηρίζεται από το φαινόμενο του torque steer, ενώ προσφέρει την αυτοπεποίθηση στον οδηγό να πατήσει το πεντάλ της βενζίνης αρκετά νωρίτερα στο εσωτερικό της στροφής.

Την ίδια ώρα, υπό αυτές τις συνθήκες το πίσω μέρος δε θα αντιδράσει, ενώ ο πίσω εσωτερικός τρόχος θα χάσει την επαφή με το έδαφος, χωρίς όμως να διαταράξει την ισορροπία του ST. Βέβαια, αν ο οδηγός γνωρίζει την τέχνη, το πίσω μέρος μπορεί και σε αυτήν την περίπτωση να αποτελέσει σύμμαχο, αφού με τους κατάλληλους χειρισμούς θα γλιστρήσει προοδευτικά και με ιδιαίτερα φιλικό τρόπο, βοηθώντας και πάλι στην τοποθέτηση πριν από τη στροφή, και πιθανότατα με τον πίσω εσωτερικό τροχό και πάλι στον αέρα! Δεν είναι υπερβολή, αλλά με το Fiesta ST ενθουσιάζεσαι στο τιμόνι του, προσπαθώντας να απορροφήσεις κάθε στιγμή οδηγικής απόλαυσης που σου προσφέρει, σε συνδυασμό με τη διαδρομή και το συγκεκριμένο, «τύπου Μόντε» περιβάλλον...

Με το χαμόγελο κολλημένο στα χείλη, περνάς στο εσωτερικό του DS3, όπου και πάλι διαπιστώνεις τον ελιτίστικο χαρακτήρα του. Στοιχεία ρετρό σε συνδυασμό με νεωτερισμούς συνθέτουν την εικόνα, που ισορροπεί ανάμεσα στη λιτότητα και στο στυλ. Τα μονοκόμματα τύπου μπάκετ καθίσματα με την υπογραφή «DS Performance» ξεχωρίζουν και προσφέρουν άνεση, αλλά όχι στήριξη αντίστοιχη με αυτήν των Recaro του ST. Κάθεσαι χαμηλά, αλλά το τιμόνι είναι σχετικά μακριά, με αποτέλεσμα να τοποθετείς αρκετά πιο όρθια την πλάτη του καθίσματος από όσο θα ήθελες. Από τα πρώτα μέτρα διαπιστώνεις ότι ο τρόπος λειτουργίας των δύο κινητήρων δε διαφοροποιείται σημαντικά. Απλώς, στην περίπτωση του DS3 ο τρόπος που επιταχύνει είναι περισσότερο «ηλεκτρικός», χωρίς να θυμίζει υπερτροφοδοτούμενο σύνολο. Φυσικά, αυτό δε σημαίνει ότι τα χιλιόμετρα δεν ανεβαίνουν, αφού αρκεί μία ματιά στο ταχύμετρο για να διαπιστώσεις ότι κινείσαι υπερβολικά γρήγορα για δημόσιο δρόμο. Πόσω μάλλον για μια διαδρομή με μόλις ένα τσιμεντένιο τοιχάκι δεξιά σου να σε χωρίζει από μερικές εκατοντάδες μέτρα γκρεμού.

Κάπου εκεί, αντί να σφίγγεις το τιμόνι, όπως στο ST, νιώθεις ο ίδιος ένα σφίξιμο. Στα χαρακτηριστικά bumbs του δρόμου, αισθάνεσαι τη σκληρή ανάρτηση να έχει περισσότερο ξερές αντιδράσεις, με αποτέλεσμα ο πίσω άξονας να ελαφραίνει, χάνοντας στιγμιαία την επαφή με το δρόμο. Αυτό φέρνει με τη σειρά του μικρές διορθώσεις με το τιμόνι, που οδηγεί σε χαμηλότερα επίπεδα αυτοπεποίθησης σε σχέση με το Fiesta. Μάλιστα, η ιδιαίτερα σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης περιορίζει σημαντικά την άνεση και στο ταξίδι... Το σύστημα διεύθυνσης είναι σχετικά ελαφρύ, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι είναι γρήγορο και σχετικά ακριβές. Απλώς δε σου προσφέρει τη «χειρουργική» αίσθηση του ST. Στις γρήγορες καμπές δεν προβληματίζεται, όντας ουδέτερο στην καλή γαλλική άσφαλτο, και στο στοιχείο του. Όμως, αυτό που διαπιστώνεις είναι ότι κοντά στο όριο το πίσω μέρος έχει την τάση να ελαφρώσει και να υπερστρέψει. Και τη στιγμή που θα συμβεί αυτό, θα είναι απότομα και χωρίς ιδιαίτερη προειδοποίηση. Όταν ξεπεράσεις τη λεπτή κόκκινη γραμμή της πρόσφυσης, θα πρέπει να γνωρίζεις τον τρόπο να αντιδράσεις άμεσα.

Περνώντας στα πιο κλειστά κομμάτια, η πρώτη τάση που θα αντιμετωπίσει κανείς είναι η υποστροφή. Όπως το «208», έτσι και το DS3 ουσιαστικά οδηγείται με το εμπρός μέρος, με μοναδική διαφορά ότι το DS δε διαθέτει αντίστοιχα ρυθμίσιμο μπροστινό σύστημα. Το διαφορικό τύπου Torsen δουλεύει υπερωρίες και προσπαθεί να κλείσει την τροχιά προς το εσωτερικό της στροφής, αλλά ακόμα και έτσι θέλει υπομονή στο γκάζι για να ακολουθήσει την πορεία που έχει επιλέξει ο οδηγός. Σε κάθε περίπτωση, όμως, τα εξαιρετικά σε αίσθηση και απόδοση φρένα μπορούν να σε σώσουν από τις κακοτοπιές, όντας καλύτερα σε αίσθηση και διάρκεια από τα αντίστοιχα του Fiesta.

Ζήτω ο βασιλιάς!

Έχοντας ήδη τοποθετήσει τον πήχη πολύ ψηλά και με τις προσδοκίες να είναι αντίστοιχες, οι τεχνικοί της Ford αντεπεξήλθαν πλήρως στο στοίχημα του νέου Fiesta ST. Το καλό έγινε καλύτερο, και το σημαντικότερο; Χωρίς να χάσει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του. Όντας σύγχρονο, εφοδιασμένο με ό,τι προτάσσουν οι ανάγκες της εποχής, αλλά απευθυνόμενο στον εραστή της οδήγησης. Χωρίς ηλεκτρονικά αμορτισέρ και αντίστοιχα διαφορικά, αλλά με μηχανικές λύσεις που απευθύνονται στον Πραγματικό Οδηγό. Το DS3 Performance ανήκει σε μια ξεχωριστή κατηγορία, έχοντας το δικό του χαρακτήρα και συνδυάζοντας τις επιδόσεις και τα σπορτίφ χαρακτηριστικά με μια πιο comme il faut φιλοσοφία. Το Fiesta ST είναι μια κατασκευή που απευθύνεται στους petrolhead. Κάτι που δε χαρακτηρίζει ούτε το νεοφερμένο στην ελληνική αγορά VW Polo GTI. Για να είμαστε ακόμα πιο ξεκάθαροι, το μοναδικό που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως άμεσος ανταγωνιστής του είναι το Peugeot 208 GTI by PS, αλλά η υπερστροφική και περισσότερο συμμετοχική συμπεριφορά του ST είναι αυτή που το κάνει να ξεχωρίζει και να το καθιστά τον βασιλιά της κατηγορίας. Αν συνυπολογίσουμε την... προκλητικά χαμηλή τιμή του (ξεκινάει από τα 20.264 και το Performance Pack επιπλέον 911 ευρώ), δεν τίθεται θέμα. H υπόθεση έκλεισε..._ Π. Τ.


ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 25 ΜΑΪΟΥ 2018 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ: DS3 PERFORMANCE, FORD FIESTA ST ΟΔΗΓΟΙ: ΕΛΕΝΗ ΞΕΝΑΚΗ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗ: NICE - GRASSE - GREOLIERES - COL DE BLEINE - TOUDON - COLOMARS ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ: 150


FORD FIESTA ST KINHTHΡΑΣ: 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.497 κ.εκ. ΙΣΧΥΣ: 200 ίπποι/6.000 σ.α.λ. ΡΟΠΗ: 290 Nm/1.600-4.000 σ.α.λ. ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Κίνηση στους εμπρός τροχούς ANAΡΤΗΣΗ: Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική (εμπρός) / Ημιάκαμπτος άξονας (πίσω) ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.068x1.735x1.469 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.493 χλστ. ΒΑΡΟΣ: 1.262 κιλά ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 6,0 λτ./100 χλμ. ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 136 γρ./100 χλμ. ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ* 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,5 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 232 χλμ./ώρα *ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ


DS3 PERFORMANCE KINHTHΡΑΣ: 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.598 κ.εκ. ΙΣΧΥΣ: 208 ίπποι/6.000 σ.α.λ. ΡΟΠΗ: 300 Nm/3.500 σ.α.λ. ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Κίνηση στους εμπρός τροχούς ANAΡΤΗΣΗ: Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική (εμπρός) / Ημιάκαμπτος άξονας (πίσω) ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 3.948x1.715x 1.458 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.464 χλστ. ΒΑΡΟΣ: 1.175 κιλά ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 5,4 λτ./100 χλμ. ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 125 γρ./χλμ. ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ* 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,5 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 230 χλμ./ώρα *ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 


 

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ


Περισσότερες φωτογραφίες:
Δείτε Τιμές και Τεχνικά Χαρακτηριστικά: