04 Δεκ 2018

Kia e-Niro: το οδηγούμε στη Γαλλία

Να μείνουμε ψύχραιμοι: Το σημειώσαμε με αφορμή την Jaguar I-Pace. Ποτέ μη λες ποτέ και η ηλεκτροκίνηση δεν είναι πλέον προοπτική, ή υπέρβαση του κ. Musk, αλλά γεγονός.

Το κατάλαβαν και το στηρίζουν και τα πολιτικά κόμματα. Αν μάλιστα στην Κουμουνδούρου το ψάχνουν μήπως και καταλήξουν οι συνιστώσες, στη ΝΔ έχουν συγκροτημένη πρόταση με άποψη, που αφορά την προσαρμογή στον Έλληνα. Άποψη που πλέον εκφράζεται από την πλειονότητα των κατασκευαστών και αν δεν το προκάνουμε όλο αυτό ως επαγγελματίες μέχρι το 2020, οπότε ολοκληρώνεται η σεμνή τελετή μετά από 40 χρόνια σε 4Τ, αισιοδοξούμε πως θα το ζήσουμε παραμένοντας υγιείς τουλάχιστον μέχρι το 2025. Περίοδος του αιώνα, που όπως ανακοινώνουν σχεδόν όλοι, τα αυτοκίνητα με ρεύμα θα είναι πλειονότητα.

Δε θα κλάψουμε

Δεν ακούγονται, αλλά μας αρέσουν όλο και περισσότερο. Για τη ροπή από στάση και όχι μόνο, αφού κάθε κατασκευή φέρνει μαζί της και τεχνολογία που θα σημαδέψει την αυτοκίνηση μέχρι τα μισά του αιώνα που διανύουμε και πάρα πέρα. Βρήκαν δουλειά και το κάνουν με πλάνο, συνδεδεμένο με την ταυτότητά τους και με τα θέλω και τα πρέπει που αφορούν στο αύριο - έχοντας διαμορφωθεί από σήμερα! Οι πωλήσεις αυξάνονται με το Zoe της Renault να κρατάει τα σκήπτρα από το μεγαλύτερο Nissan Leaf με τη σταθερή αξία και τη σίγουρη υπεραξία, ενώ ακολουθεί το εξαιρετικό BMW i3. Στη Γερμανία αγοράζουν Κia Soul συνδυάζοντας το σύγχρονο με το διαφορετικό που δεν ξεφεύγει από το κλασικό. Άβυσσος η ψυχή του καταναλωτή, συνδεδεμένη με την αισθητική της συζύγου του καθενός μας. Αν οι συμβατικές σχεδιαστικά προτάσεις που διαθέτουν και εκδόσεις με ρεύμα περνούν αδιάφορες, σχήματα όπως του χθεσινού Leaf και του Prius κ.ά. αναστατώνουν με την αρνητική έννοια του όρου. Το Soul για παράδειγμα που αρέσει σε λίγους και δεν αρέσει σε πολλούς, προδίδει κάτι προς καλτ με την ηλεκτροκίνηση να το κάνει και γοητευτικό, κυρίως για τους νέους ανθρώπους. Άλλωστε εκφράζει περίφημα και την Κia, τον premium Κορεάτη κατασκευαστή, που προσθέτει συναίσθημα στην ποιότητα, ενώ χαρακτηρίζεται για την ευαισθησία του στο σχεδιασμό των προτάσεών του... (ΣΧ: έρχεται το X-Ceed).

Περί e-Niro

Άγνωστο αν το όνομα συνδέεται με αυτό του γνωστού ηθοποιού που πάντως θα το προβάλλει, υποστηρίζοντας το λανσάρισμά του.

Από την Κia λοιπόν και με ρεύμα αυτό το crossover των περίπου 4,5 μέτρων. Ένα χαμηλότερο Sportage και αυτό από μόνο του προδίδει εξαιρετική αισθητική. Δε σε τρομάζει, ενώ η μάσκα που το χαρακτηρίζει σε προκαλεί. Η λειτουργία του κινητήρα και το πώς περνάει στο δρόμο σε ηρεμούν, και μόνο τυχαία δεν επέλεξαν τη Νίκαια και τις Κάνες για την παρουσίαση. Προσέχουν πολύ την επικοινωνία τους αυτοί οι Κορεάτες, που, όπως και οι Έλληνες συνάδελφοί τους, δεν αφήνουν τίποτα στην τύχη σε ό,τι αφορά τη θέση-τοποθέτηση και την προώθηση που απαιτείται. “Μαγαζί” που δίνεται ειδικό βάρος στο μάρκετινγκ, οπότε έτσι γίνεται πιο εύκολα η πώληση τουλάχιστον σε ισορροπημένες και σύγχρονες αγορές, όπως δεν είναι η δική μας. Το δικό μας ράλλυ απαιτεί και άλλες ειδικότητες, συνδεδεμένες με την εμπορική πολιτική, τομέα όπου 4-5 Έλληνες ειδικοί αριστεύουν. 

Με ατού λοιπόν, χάρη στις ομοιότητες με το Sportage (το καλύτερο Κia, κακά τα ψέματα), αλλά η συνέχεια στο δρόμο είναι ακόμα πιο ενδιαφέρουσα. Επιλέγεις τη “νορμάλ” λειτουργία και οδηγείς πετυχαίνοντας πολύ υψηλές μ.ω.τ.. Κάθεσαι περίφημα και έχεις στη διάθεσή σου ενα εξαιρετικό πλαίσιο με χαμηλό κέντρο βάρους που σου επιτρέπει να αξιοποιήσεις τον κινητήρα.

Οδηγήσαμε συμβατικά γρήγορα απολαμβάνοντας τον ανύπαρκτο θόρυβο (βρήκαμε άλλοθι) με το όργανο της αυτονομίας να μη μας προβληματίζει. Εκκίνηση από το αεροδρόμιο με δυνατότητα για 450 χλμ. και επιστροφή έχοντας ακόμα ρεύμα για 350 χλμ., έχοντας στο μεταξύ διανύσει περίπου 100 χλμ. χωρίς να δίνουμε προσοχή στα της κατανάλωσης. Δοκιμάσαμε το σύστημα επαναφόρτισης επιβραδύνοντας από το puddle που βρίσκεται τοποθετημένο στο τιμόνι, αλλά δεν ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα. Το ίδιο και με το σύστημα της περίπου αυτόνομης οδήγησης, οπότε οδηγείς αξιοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού και αφήνεις για τη συνέχεια τα ηλεκτρονικά συστήματα. Βλέπετε, κυριαρχούν σε ενα αυτοκίνητο που αύριο θα χρησιμοποιεί και ο μέσος οικογενειάρχης. 

Με το μυαλό στο Κia GT που μας ενθουσιάζει στην αυτόματη εκδοχή του και με 5θυρο κλασικό αμάξωμα, οδηγήσαμε με κέφι και ενδιαφέρον το e-Nirο όπως οδηγούμε το Sportage. Με τον 1.6 βενζίνη των 170 ίππων και το ξεπερασμένο 6άρι κιβώτιο για σπορ SUV των 25.000 ευρώ, στην περιβόητη έκδοση GT line. Η διαφορά σε κόστος στο χιλιόμετρο είναι συγκλονιστική, με τη ροπή του “μπριζομένου” να πνιγεί το βάρος του αμαξώματος που αποδεικνύεται και ιδιαίτερα ευέλικτο.

Το ερώτημα που αφορά σε υποδομές υποστήριξης, κρίνεται ως προβοκάτσια, η εμπιστοσύνη για την ανάπτυξη προς την ΕΚΟ είναι δεδομένη και με γεγονός ότι το Niro-ρεύμα έρχεται στη χώρα το 2019, οι μετρήσεις και οι υπολογισμοί έχουν το νόημά τους.

Βλέπετε, η οδηγική απόλαυση απέκτησε συντελεστή συνδεδεμένο με το κόστος ανά χλμ. Κακά τα ψέματα._ Σ. Χ.

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Kia e-Niro
  • Kia e-Niro
  • Kia e-Niro
  • Kia e-Niro
  • Kia e-Niro
  • Kia e-Niro
  • Kia e-Niro
  • Kia e-Niro
  • Kia e-Niro
  • Kia e-Niro
  • Kia e-Niro
  • Kia e-Niro
  • Kia e-Niro
  • Kia e-Niro
Ετικέτες: