08 Σεπ 2017

Οδηγούμε το Subaru Forester 2.0i

Ένας φίλος ήρθε απόψε… και μας θύμισε τα παλιά

Ας τα πάρουμε όμως ένα ένα για να μην μπερδευόμαστε. Ο «φίλος» δεν είναι άλλος από το Forester, για το οποίο έχουμε εκφράσει διαχρονικά την αδυναμία μας, αν και αυτή έχει ξεθωριάσει λίγο με το πέρασμα των ετών, μέσα σε αυτή την καταιγίδα των SUV.

To παρελθόν του Subaru Forester

Μας θύμισε τα παλιά χάρη στον ατμοσφαιρικό μπόξερ κινητήρα του. Κάπως έτσι μας ήρθε στο νου εκείνη η εποχή προς τα τέλη των 90’s, πολύ πριν δηλαδή τα κάθε λογής ATV (τα σκληροτράχηλα All Terrain Vehicle δηλαδή) αρχίσουν να να μεταμορφώνονται σταδιακά στα σημερινά SUV. Τότε δηλαδή που το RAV4 έκανε τα πρώτα του βήματα και πολύ πριν η λέξη crossover αρχίσει να σχηματοποιείται ως έννοια στα γραφεία συσκέψεων των αυτοκινητοβιομηχανιών, εμφανίστηκε το Forester.

Με μία σιλουέτα που παρέπεμπε σε υπερυψωμένο στέισον, αυτοφερόμενο αμάξωμα, τετρακίνηση με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, κοντές σχέσεις και φυσικά τον μπόξερ κινητήρα του, μπορεί να μην έσπασε τα ταμεία (κάτι που οφείλεται και στον «ειδικό» χαρακτήρα του κατασκευαστή), αλλά δημιούργησε το δικό του φανατικό κοινό. Από την επόμενη γενιά όμως το 2008 (μιας και το μοντέλο που παρουσιάστηκε το 2002 ήταν στην ουσία ένα εκτεταμένο φέις λίφτ) το Forester άρχισε να ασπάζεται τα χαρκτηριστικά των SUV, κατά βάση εξωτερικά, μιας και σε μηχανολογικό επίπεδο διατηρούσε ό,τι το ξεχώριζε.  Κάτι οι δυνατοί τούρμπο κινητήρες (αρχικά), κάτι και ο ντίζελ που εμφανίστηκε σε εκείνη την γενιά και κάπως έτσι ξεθώριασε η εικόνα του πρώτου Forester. Ενός αυτοκινήτου που χάρη στο συμμετρικό του ζύγισμα και με τις μαλακές του ρυθμίσεις, προσέφερε ένα πολύ καλό επίπεδο άνεσης, ενώ υπό πίεση έγερνε αρκετά αλλά συνάμα εμπνέοντας απόλυτη σιγουριά. Όταν δε αποφάσιζες να βγεις εκτός δρόμου, τότε μόνο η εμπειρία του οδηγού και κατόπιν η απόσταση από το έδαφος (σε σχέση πάντα με πιο σκληροπυρηνικές κατασκευές εκείνης της εποχής) μπορούσαν να αποτελέσουν τροχοπέδη.

Όλα αυτά λοιπόν μας ήρθαν στο μυαλό με το σημερινό ανανεωμένο Subaru Forester. Ένα όχημα που δίνει προτεραιότητα στην άνεση, μένοντας μακριά από σύγχρονα SUV που προσπαθούν να οικειοποιηθούν σπορτίφ χαρακτηριστικά μέσα από σφιχτότερες αναρτήσεις και χαμηλού προφίλ ελαστικά. Από το Forester λάμπουν δια της απουσίας τους οι οποιεσδήποτε ταλαντώσεις και κοπανήματα, καθώς περνάει από παντού, εντός και εκτός ασφάλτου, εντελώς ατσαλάκωτο.

Εκτός δρόμου, η τετρακίνση (με κεντρικό συνεκτικό διαφορικό στις χειροκίνητες εκδόσεις και πολύδισκο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη στις αυτόματες εκδόσεις), τα ελαστικά Yokohama Geolandar και η απόσταση των 220 χλστ. θα βοηθήσουν σε πιο δύσκολες καταστάσεις. Σχεδόν σου επιβάλει ένα χαλαρωτικό (και επουδενί χαλαρό) στιλ οδήγησης, κάτι στο οποίο συμβάλει ο εύχρηστος συμπλέκτης και το κιβώτιο με το θετικό κούμπωμα των σχέσεων.

Μέσα σε ένα τέτοιο πλαίσιο, ακόμα και ο ατμοσφαιρικός μπόξερ κινητήρας μπορεί να χαρακτηριστεί σχετικά ευχάριστος, όντας γραμμικός, χωρίς κομπιάσματα στην απόκριση και με μία εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία. Βέβαια η απόδοση του δεν μπορεί να εντυπωσιάσει σε μία «τουρμποκρατούμενη» εποχή (είτε με βενζίνη είτε με πετρέλαιο), όπου ο ανταγωνισμός προσφέρει από σύνολα ακόμα και μικρότερης χωρητικότητας περίσσεια ίππων και ροπής. Αν τον πιέσεις θα δείξει σημάδια δυσφορίας, με την κατανάλωση να επηρεάζεται ανάλογα. Η τελευταία πάντως μπορεί να διατηρείται κατά μέσο όρο γύρω στα 9 λτ./100 χλμ. Τιμή που αυξάνεται υπό συνθήκες πίεσης ή μεγάλου φορτίου, ενώ θα χρειαστεί ο οδηγός να υιοθετήσει ένα πολύ προσεκτικό οδηγικό στύλ για να πλησιάσει προς τα 8 λτ./100 χλμ. Μέσα από το σύστημα SI Drive o οδηγός μπορεί να επιλέξει το οικονομικότερο πρόγραμμα λειτουργίας «i» κάτι που επηρεάζει την απόκριση η οποία βελτιώνεται σημαντικά στο πρόγραμμα «s».

Στα πλεονεκτήματα του Subaru Forester συμπεριλαμβάνονται και οι χωροταξικές του δυνατότητες. Η καμπίνα προσφέρει μεγάλα περιθώρια ευρυχωρίας για πέντε επιβάτες κανονικού αναστήματος, ενώ εξίσου πλουσιοπάροχο είναι το πόρτ μπαγκάζ, με τη χωρητικότητα να κυμαίνεται από 505 έως 1.564 λτ.

Κανένα παράπονο δεν είχαμε και σε ό,τι αφορά την πρακτικότητα καθώς υπάρχουν άφθονες θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ ενδεικτικό είναι ότι στην κεντρική κονσόλα υπάρχου τρεις πρίζες παροχής και δύο θήρες USB. Σε ό,τι αφορά την θέση οδήγησης η εύρεση μιας ιδανικής στάσης είναι παιχνιδάκι, χάρη στις στάνταρ ηλεκτρικές ρυθμίσεις του καθίσματος του οδηγού.

Μπορεί η τιμή εκκίνησης να τοποθετείται στα 28.635 ευρώ και η έκδοση να ονομάζεται Τrend, αλλά ο εξοπλισμός μόνο σε βασική έκδοση δεν παραπέμπει.  Πέρα από όλες τις απαραίτητες ηλεκτρικές ευκολίες σε παράθυρα, κλειδαριές και (θερμαινόμενους) καθρέπτες, την πρόσβαση χωρίς κλειδί και τις ζάντες αλουμινίου (17’), διαθέτει επίσης αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα (αυτό του οδηγού είναι και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο) και το σύστημα πολυμέσων Starlink με οθόνη αφής 7’ και αναβαθμισμένο ηχοσύστημα. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κυβισμός (κ.εκ.): 1.995

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 150/6.200

Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 198/4.200

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα ΜακΦέρσον

Ανάρτηση πίσω: Διπλά ψαλίδια

Διάσταση ελαστικών: 225/60 - 17

ΜxΠxΥ (χλστ.): 4.610 x 1.795 x 1.735

Μεταξόνιο (χλστ.): 2.640

Χώρος αποσκευών (λτ.): 505 - 1.564

Βάρος (κιλά): 1.491

0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 10,6

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 190

Εκπομπή CO2 (γρ./χλμ.): 160

Κατανάλωση κατασκ./4Τ (λτ./100 χλμ.):  6,9 / 9,2

Τιμή (ευρώ): 28.635 (Trend) 

Περισσότερες φωτογραφίες:
Δείτε Τιμές και Τεχνικά Χαρακτηριστικά: