15 Απρ 2017

Οδηγούμε το VW Passat Alltrack 2.0TDI 190PS DSG

Δοκιμάζουμε την απόλυτη εναλλακτική πρόταση απέναντι στη μόδα των SUV.

VW Passat Alltrack 2.0TDI 190PS DSG

Θα έλεγε κανείς ότι οι διαθέσιμοι χώροι ενός αυτοκινήτου είναι όπως και η... πίτσα – όσο και αν έχεις ποτέ δεν είναι αρκετή. Μπορεί, λοιπόν, η θέα της στείσον έκδοσης του Passat αρχικά να μοιάζει πληθωρική, εντούτοις σας διαβεβαιώνουμε ότι κανένας οικογενειάρχης δεν θα δυσκολευτεί να αξιοποιήσει και την τελευταία σπιθαμή από το χώρο φόρτωσης ενός τέτοιου αυτοκινήτου, διαβλέποντας τις πιθανές ευκαιρίες, ιδίως σε μια εξόρμηση εκτός πόλης. Έτσι εκεί που, για παράδειγμα, το ποδήλατο των παιδιών θα έπρεπε να στηριχθεί σε μια εξωτερική σχάρα, τώρα με περισσή άνεση θα βολευτεί στο πορτ μπαγκάζ, μαζί με της αποσκευές της οικογένειας.

Εν προκειμένω η έκδοση που είχαμε διαθέσιμη για δοκιμή (VW Passat Alltrack 2.0TDI) ξεχωρίζει χάρη στην 4κίνηση, που αυξάνει τις δυνατότητες στις μετακινήσεις, ιδίως στις χειμερινές εξορμήσεις. Εξωτερικά το αυτοκίνητο διαφοροποιείται από τα πιο “ταπεινά” Variant χάρη στα άβαφα διακοσμητικά πλαστικά σε φτερά και μαρσπιέ, στους μεγαλύτερους προφυλακτήρες, αλλά και στις προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω, που θα φανούν χρήσιμες όταν ο οδηγός επιχειρήσει να κινηθεί εκτός δρόμου χάρη στο αυξημένο ύψος του αμαξώματος από το έδαφος (17,4 εκ.).

Τέλος, τα διακριτικά logo “Alltrack” σε μαρσπιέ, τασάκι και καθίσματα ολοκληρώνουν την εικόνα της συγκεκριμένης έκδοση.

Στο εσωτερικό συναντάμε το γνώριμο κάπως αυστηρό σχεδιασμό του μοντέλου και το υψηλό επίπεδο όσο αφορά την ποιότητα των επιλεγμένων υλικών. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής, η οποία περιστοιχίζεται από τους απαραίτητους αναλογικούς διακόπτες, έτσι που η λειτουργία όλων των επιμέρους συστημάτων γίνεται απρόσκοπτα, ενώ και συνολικά κάποιος πολύ δύσκολα θα εντοπίσει κάποιο εργονομικό ψεγάδι.

Το μερικώς ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα του οδηγού είναι λίγο σκληρό αλλά δεν κουράζει στο ταξίδι. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι άφθονοι, πέραν του μεσαίου που είναι πιο περιορισμένος, ενώ -όπως προαναφέραμε- αυτό που εντυπωσιάζει είναι η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ (639 λίτρα που φτάνουν τα 1.769 με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος). Να επισημάνουμε επίσης ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε κανονική ρεζέρβα,

Στο δρόμο

Ο γνώριμος 2λιτρος πετρελαιοκινητήρας των 190 ίππων διαθέτει λίγο τραχειά λειτουργία εν στάσει, εντούτοις η εντύπωση αυτή εξαφανίζεται μόλις ανέβει η ταχύτητα. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε ένα πλήθος προγραμμάτων οδήγησης (Eco, Normal, Sport & Off Road), που πέρα από την απόκριση του κινητήρα επεμβαίνουν επίσης στη λειτουργία του συστήματος μετάδοσης και του ESP.

Η μέγιστη ροπή των 400Nm αποδίδεται σε ένα ευρύ φάσμα (1.900-3.300 σ.α.λ.), εντούτοις ακόμα και με προσεκτική χρήση του δεξιού πεντάλ υπάρχει ένα σκαλοπάτι στην απόδοση του κινητήρα, ο οποίος “αρπάζει” απότομα – τυπικό φαινόμενο στους περισσότερους ντίζελ, και ευτυχώς έρχεται το 6άρι κιβώτιου διπλού συμπλέκτη να εξομαλύνει εν μέρει τον τρόπο που η ισχύς φτάνει στους τροχούς. Ιδιαίτερα προοδευτικό στη λειτουργία του το DSG, αρχίζει και ξεπερνιέται στην αμεσότητα των αλλαγών από τα πιο σύγχρονα αυτόματα κιβώτια, γεγονός το οποίο επ' ουδενί μπορεί να σταθεί σαν μομφή σε ένα αυτοκίνητο με το χαρακτήρα του Passat.

Σε κάθε περίπτωση, το αυτοκίνητο χωρίς να βάζει στο δρόμο φωτιά, με τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονται σε 8 δλ. δείχνει σβέλτο, ιδίως αν επιλέξει κανείς τη λειτουργία Sport. Ανεβάζοντας ρυθμούς, οι κλίσεις του αμαξώματος ελέγχονται αποτελεσματικά, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά και το σύστημα διεύθυνσης παρέχει καλή πληροφόρηση και όλα αυτά χωρίς θυσίες στην άνεση της ανάρτησης. Φυσικά η 4κίνηση -τύπου Ηaldex- προσφέρει ένα επιπλέον ατού στα ολισθηρά οδοστρώματα και από εκεί και πέρα το ανήσυχο δεξί πόδι του οδηγού είναι αυτό που σε μεγάλο βαθμό θα προσδιορίσει και την κατανάλωση του αυτοκινήτου. Οι ακραίες τιμές που πήραμε στην πολυήμερη συμβίωσή μας κυμάνθηκαν ανάμεσα στα 6,4 και 10,9 λίτρα/100 χλμ., με τη μέση να προσεγγίζει τα 8,4 λίτρα/100 χλμ.

Στο ταξίδι πάντως ένας πολύ προσεκτικός οδηγός μπορεί να πετύχει μια πολύ χαμηλότερη μέση τιμή, έτσι που η ακτίνα δράσης με ένα φουλάρσιμα να ξεπεράσει τα 800 χλμ.

Με την τιμή του VW Passat Alltrack 2.0TDI να διαμορφώνεται στα 44.900 ευρώ, είναι εύλογο ότι οι περισσότεροι θα στραφούν στο σχεδόν κατά 10.000 ευρώ προσιτότερο (αν και λίγο μικρότερο) Tiguan, που προσφέται με ανάλογες επιλογές όσο αφορά τα μηχανικά μέρη. Εντούτοις αυτή ακριβώς είναι και η ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, που αν και ξεχωριστό δεν έρχεται να το διατυμπανήσει.

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • VW Passat Alltrack 2.0TDI 190PS DSG
  • VW Passat Alltrack 2.0TDI 190PS DSG
  • VW Passat Alltrack 2.0TDI 190PS DSG
  • VW Passat Alltrack 2.0TDI 190PS DSG
  • VW Passat Alltrack 2.0TDI 190PS DSG
  • VW Passat Alltrack 2.0TDI 190PS DSG
  • VW Passat Alltrack 2.0TDI 190PS DSG
  • VW Passat Alltrack 2.0TDI 190PS DSG
  • VW Passat Alltrack 2.0TDI 190PS DSG
Δείτε Τιμές και Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
Ετικέτες: