12 Απρ 2019

Skoda Scala: To οδηγούμε στην Κροατία

Η Skoda καλύπτει ακόμα ένα σημείο της αγοράς, αυτήν τη φορά με το Scala που έρχεται να δηλώσει την τσέχικη παρουσία στη μικρομεσαία κατηγορία. 

Skoda Scala

Έχοντας εδραιώσει τη θέση τους εκεί που η ζήτηση δε σταματά, δηλαδή στον χώρο των SUV με τα Karoq και Kodiaq, οι Τσέχοι μπαίνουν με ολοκαίνουργια πρόταση και στο πάντα δύσκολο πεδίο της μικρομεσαίας κατηγορίας, που δεν παύει να κυριαρχείται από το συγγενικό VW Golf, τα φρέσκα Ford Focus και Kia Ceed, το Peugeot 308 και άλλες αξιόλογες και καταξιωμένες προτάσεις, συμπεριλαμβανομένης της επίσης νέας Toyota Corolla.

Το Scala από την πλευρά του έρχεται να... επιδείξει χώρους, χωρίς να υπολείπεται στο παραμικρό σε επίπεδο τεχνολογίας, αλλά και οδηγικής αίσθησης από τους πρωτοπόρους της κατηγορίας. 

Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της μάρκας που αντικατοπτρίζει την επόμενη φάση της σχεδιαστικής της ταυτότητας. Ο Επικεφαλής Σχεδίασης της Skoda, Oliver Stefani, δήλωσε: «Το Scala αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην περαιτέρω ανάπτυξη της σχεδιαστικής ταυτότητας της Skoda. Όχι μόνο είναι ένα αυτοκίνητο που είναι πρακτικό και προσιτό σε όλους -όπως ισχύει για όλα τα αυτοκίνητά μας- αλλά καταφέρνει να δείχνει πολύ ποιοτικό, ισχυρό, σπορ και συναρπαστικό». Έχοντας την ευκαιρία να το δούμε από κοντά κατά τη διάρκεια της παρουσίασής του στο Σπλιτ της Κροατίας, θα σημειώσουμε ότι σχεδιαστικά διαφέρει σημαντικά από την κλασική εικόνα των χάτσμπακ, κυρίως λόγω του κάπως επιμηκυμένου μέρους του αμαξώματος στον πίσω πρόβολο. 

Εμπρός χαρακτηρίζεται από τη σχετικά μεγάλη κάθετη μάσκα και την επίσης μεγάλη εισαγωγή αέρα, ενώ για να σχηματιστεί μια κάπως σπορτίφ εικόνα, οι σχεδιαστές έχουν προσαρμόσει στην πέμπτη πόρτα ένα  σπόιλερ, αλλά και έναν ευδιάκριτο σπορ διαχύτη κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα. Χαρακτηριστικότερο πάντως όλων είναι το κρύσταλλο το πορτ μπαγκάζ, που ως έξτρα (σ.σ. το διέθεταν όλα τα αυτοκίνητα της παρουσίασης) μπορεί να έχει μεγαλύτερη επιφάνεια από τα συνηθισμένα και πάνω του να φέρει το λογότυπο της Skoda. 

Στα επιπλέον χαρακτηριστικά της σχεδίασης, σημειώνουμε ότι οι εκδόσεις με το πακέτο Emotion διαθέτουν πανοραμική γυάλινη οροφή που περιλαμβάνει ηλεκτρικά αναδιπλούμενο κάλυμμα, καθώς και full-LED προβολείς και πίσω φωτιστικά σώματα, τα οποία προαιρετικά μπορεί να είναι δυναμικά, με προοδευτική λειτουργία και ανεξάρτητα στοιχεία LED. 

Στο εσωτερικό δίνεται η επιλογή επτά διαφορετικών διακοσμητικών για το ταμπλό, και φυσικά πλήθος επιλογών εξατομίκευσης. Από πλευράς ποιότητας υλικών, τόσο το ταμπλό όσο και οι πόρτες είναι επενδεδυμένα κατά βάση με σκληρά υλικά, με τις εντυπώσεις να κερδίζει ένα μαλακό πλαστικό που έχει επιλεγεί τόσο για το πάνω μέρος του ταμπλό, όσο και για το αντίστοιχο των θυρών εμπρός και πίσω. Πέραν αυτών, προαιρετικά το Scala θα μπορεί αντί των αναλογικών οργάνων να εξοπλίζεται με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, όπως και με μια σειρά πολύ-λειτουργικών τιμονιών με επένδυση από δέρμα καθώς και με paddles αν το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με κιβώτιο DSG.

Με το Scala λανσάρεται για πρώτη φορά το νέο εσωτερικό της Skoda, που περιλαμβάνει τις πιο πρόσφατες ψηφιακές τεχνολογίες, προηγμένες εφαρμογές και υπηρεσίες συνδεσιμότητας. Έτσι, εκτός από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, ανάλογα με την έκδοση, οι επιβάτες θα μπορούν να έχουν στη διάθεσή τους μια οθόνη αφής 6,5 ιντσών για τη βασική έκδοση, αλλά και 8 και 9,2 ιντσών για τις πλουσιότερες. Μεταξύ άλλων και πάντα ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου αφής ή και ανέπαφου (με χειρονομίες), όπως και με φωνητικές εντολές, που ωστόσο δεν περιλαμβάνουν την ελληνική γλώσσα. Το νέο σύστημα infotainment συμπεριλαμβάνει εφαρμογές με ενημέρωση δελτίων ειδήσεων και καιρού. Με στάνταρντ ενσωματωμένη μια εργοστασιακή κάρτα eSIM, το Scala είναι το πρώτο Skoda που βρίσκεται διαρκώς συνδεδεμένο για την υπηρεσία έκτακτης κλήσης (eCall) καθώς και για τις υπηρεσίες πρόληψης (Proactive Service), ενώ προαιρετικά είναι διαθέσιμη και η ασύρματη έκδοση του SmartLink+, όπως και θήκη Phone Box για ασύρματη φόρτιση.

Το Scala είναι το πρώτο Skoda που βασίζεται στο πλαίσιο MQB-A0 του ομίλου Volkswagen. Ειδικά για το τσέχικο μοντέλο επελέγη η έκδοση με το μακρύτερο (2.649 χλστ.) με το συνολικό μήκος του μοντέλου να φτάνει στα 4.362 χλστ. Το πλάτος του είναι 1.793 χλστ. και το ύψος 1.471 χλστ. Το αποτέλεσμα είναι απόλυτα ικανοποιητικοί χώροι και για τους πίσω επιβάτες, αλλά και κορυφαίος για την κατηγορία χώρος αποσκευών (467 λίτρα που αυξάνονται στα 1.410 με την αναδίπλωση των πίσω διαιρούμενων σε αναλογία 60:40 καθισμάτων).

Από πλευράς κινητήρων η γκάμα περιλαμβάνει το τρικύλινδρο σύνολο του 1.0 λίτρου σε έκδοση με 95 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, όπως και με 115 ίππους και προαιρετικά το DSG των επτά σχέσεων (6άρι χειροκίνητο στάνταρντ). Κορυφαίος από πλευράς βενζίνης θα είναι ο 1.5 TSI τον οποίο η ελλην8κη αντιπροσωπεία θα εισάγει με το κιβώτιο DSG, ενώ σε ό,τι αφορά το ντίζελ, το Scala θα έχει τον 1600άρη TDI με τους 115 ίππους και χειροκίνητο ή αυτόματο 7άρι DSG. Το τελευταίο τρίμηνο του έτους στην γκάμα θα ενσωματωθεί και ο 1.0 G-TEC με φυσικό αέριο (CNG), με 90 ίππους. Πέραν της «νορμάλ» έκδοσης, το Scala θα διατεθεί και με το πακέτο Rough-Road, το οποίο χάρη σε διαφορετικά αμορτισέρ και ελατήρια παρέχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 12 χλστ. 

Στην Κροατία οδηγήσαμε την ισχυρότερη έκδοση με τον κινητήρα του 1.0 λίτρου, που σε καμία περίπτωση δεν έδειξε αδυναμία στη διαχείριση του βάρους του μοντέλου (περίπου 1.200 κιλά - προς το παρόν δεν ανακοινώνεται), όπως και τη μεγαλύτερη βενζινοκίνητη έκδοση, με τους 150 ίππους. Με τα δύο σύνολα να είναι ήδη γνωστά από τις αμέτρητες εφαρμογές τους σε μοντέλα του ομίλου VW, περισσότερη εντύπωση μας έκανε η σπορτίφ αίσθηση που είναι το αποτέλεσμα του νέου πλαισίου. Συγκεκριμένα, ενώ κανείς -λόγω εμφάνισης κυρίως- περιμένει πως θα πρόκειται για ένα μοντέλο με αισθητά μαλακή ανάρτηση και ξεκάθαρη προτεραιότητα στην άνεση, το Scala αποδεικνύεται σχετικά σφιχτό, ικανό να διαχειριστεί τις λογικές κλίσεις του αμαξώματος και «πρόθυμο» υπό πίεση, κυρίως μιλώντας για την έκδοση 1.5. Ο κινητήρας παρά τους 150 ίππους, όπως κατά καιρούς έχουμε σημειώσει, έχει ήπια λειτουργία, όμως με το DSG σε χειροκίνητη λειτουργία μπορεί να ακολουθήσει ένα σβέλτο ρυθμό. Σε κλειστές στροφές δε θα αποφευχθεί η υποστροφή, που πάντως ελέγχεται εύκολα. Σε κάθε περίπτωση, το ύφος του μοντέλου είναι περισσότερο... αστικού χαρακτήρα παρότι δε στερείται σπορτίφ λύσεων, όπως του εξοπλισμού του προαιρετικά με το Sport Chassis Control που επιτρέπει την παραμετροποίηση του κινητήρα, του κιβωτίου και του συστήματος διεύθυνσης. Προϋπόθεση για την προσθήκη του Sport Chassis Control είναι το μοντέλο να διαθέτει τη χαμηλότερη κατά 15 χλστ. ανάρτηση, η οποία, όπως και στις νορμάλ εκδόσεις αποτελείται από γόνατα MacPherson με αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα με υστερούντες βραχίονες πίσω. 

Το νέο Scala αναμένεται στην Ελλάδα μέσα στον Ιούνιο και αν και προς το παρόν δεν υπάρχει εικόνα για τον τιμοκατάλογό του... η λογική λέει πως θα είναι ενδιαφέρων. Την ίδια ώρα, εκτίμηση της ελληνικής αντιπροσωπείας είναι πως στη χώρα μας τη μερίδα του λέοντος από πλευράς προτίμησης θα πάρει το σύνολο του ενός λίτρου με το χειροκίνητο κιβώτιο._ Ε. Ξ.

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Skoda Scala
  • Skoda Scala
  • Skoda Scala
  • Skoda Scala
  • Skoda Scala
  • Skoda Scala
  • Skoda Scala
  • Skoda Scala
  • Skoda Scala
Ετικέτες: